En vanlig dag på jobbet...

- American Express deltagarservice det är Malin
- Cheeeelloooo! *Pratar nåt konstigt språk*
- Öööh...
- You don't speak serbian?

Jo för i Sverige pratar alla serbiska, det är typ vårt andra språk hallå?

- American Express deltagarservice det är Malin
- Good morning do you speak english?
- Yes I do
- Can I speak english with you?

Nja, jag sitter på deltagarservice dit 95% av dom som ringer inte är från Sverige. Så jag räknar med att alla pratar svenska med mig trots att jag pratar engelska.

- American Express deltagarservice det är Malin
- Ja hej jag är mötesattaché för Spanien. Jag ska registrera mig och mitt lösenord funkar inte!
- Har du provat username: sverige455 och lösenord: Höst?
- Ja, alltså det funkar inte.
- Har du stor bokstav på H i höst?
- Jag kan prova..... Neeeej det funkar inte *börjar gnälla*
- För det brukar vara det som är fel. Är du säker på att du skrivit rätt? *Upprepar allt 10 gånger om + att hon har lösenordet på papper*
- Jahaaa, är det H som skulle vara stort? Det var inte SVERIGE455 som skulle vara med stora bokstäver?

Jo det var h i ordet sverige som skulle vara med stora bokstäver. Om du nu kan hitta det...

Några gånger om dagen brukar vi även resa lite. Ja ni vet, på google där man kan gå på gatorna i olika städer. När vi gör det brukar telefonen ofta ringa och då brukar Elaine ofta skrika "VAFAAAN! Ring inte och stör *mutter*... American Express deltagarservice det är Elaine". Haha och väldigt ofta brukar folk trycka bort micen och svära åt alla konstiga människor som ringer. Det är bara en tidsfråga innan någon glömmer trycka på knappen eller råkar svara för tidigt! Och btw så var lösenordet där uppe inget vi använder för sånt kan jag ju inte skriva ut här :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0